Campagnes

Via campagnes werkt Het Roze Huis aan de zichtbaarheid van holebi's en transgenders.

In 2013 trokken we tijdens de zomer de straat op met onze 'Proud to be yourself'-campagne.

 

Het Roze Huis – çavaria Antwerpen viert deze zomer met een nieuwe  zomercampagne om trots op te zijn. De campagne roept holebi’s en transgenders op om trots te zijn op zichzelf. De frisse, zomerse foto’s van fotografe Jill Bertels tonen de diversiteit waarvoor de Antwerpse holebi- en transgendervereniging staat.  De modellen dragen een roze zonnebril, die mensen kunnen kopen om de werking van Het Roze Huis te steunen. De zonnebrillen zijn te koop in Den Draak en op verschillende evenementen van de worldOutgames en Antwerp Pride!

De campagne wordt gelanceerd tijdens de feestelijke Antwerpse zomer met events als de worldOutgames en Antwerp Pride, het uitgelezen moment om alle holebi’s en transgenders op een positieve manier in beeld te brengen.

Waarom is deze campagne belangrijk?

Het Roze Huis wilt de zichtbaarheid van holebi’s en transgenders vergroten om zo te werken aan hun aanvaarding door de maatschappij. Daarom toont Het Roze Huis deze vrolijke foto’s van onder meer liefdevolle koppels, ouders met kind, transgenders en holebi’s met niet-westerse roots aan Antwerpen.

Het Roze Huis richt zich met de campagne ook tot de eigen achterban. Onderzoek toont aan dat veel holebi’s en transgenders zich niet goed in hun vel voelen. De gefotografeerde vrijwilligers, die trots zijn op zichzelf, kunnen een hart onder de riem betekenen voor holebi’s en transgenders die het nog moeilijk hebben met zelfacceptatie.